Cechy reklamy

Każdy przedsiębiorca ma na celu sprzedać swój produkt lub usługę w jak największej ilości egzemplarzy. Jest też oczywistym posunięciem, że prędzej czy później sięgnie po rodzaj marketingu jakim są dobrze wszystkim nam znane reklamy. Mimo, że z początku mogą one się wydawać niepozornymi ”przeszkadzaczami” w oglądaniu telewizji lub serfowania po Internecie, w brew temu co myślimy, mogą one pozostać w naszej podświadomości oraz osadzić informacje o istnieniu możliwości alternatywy jaką stanowi ów produkt lub usługa. Czy to prosta wzmianka w gazecie czy też trzydziestosekundowa reklama mogą być w stanie zmienić nasz tok myślenia w sposób dla nas niezauważalny.

Jadąc samochodem do pracy, słyszymy reklamy produktów, w radiu lub widzimy je na szeroko porozstawianych (niekiedy bezwstydnie) bilbordach. Początkowa irytacja często daje miejsce zwykłemu przyzwyczajeniu się, że dany widok tak czy siak będzie spowity przez reklamę przedmiotu, który na moment obecny może się nam wydawać co najmniej zbyteczny. Potem gdzieś w głowie, mózg może zacząć analizować to do czego już się przyzwyczaił i powstają w głowie pytania typu – A może i mi się do czegoś przyda? To jest chyba najciekawszy aspekt reklamy. Długotrwałe bombardowanie odbiorcy i liczenie, że któraś z tych „bomb” trafi po jakiś dłuższym czasie. W końcu gdyby inwestowanie w tę część marketingu okazało się kompletnie nie owocne i zbyteczne, nikt nie wyrzucałby na siłę pieniędzy w błoto. Dlatego warto pamiętać, że każdy plan ma swój cel i nawet jeśli wydaje się z pozoru głupi i nieskuteczny ale działa – nie jest wcale taki nieskuteczny.

www